Популярні публікації

Піклування про птахів взимку.


МЕТА: Розширити і закріпити знання учнів про птахів, їхню поведінку і спосіб життя, про роль і місце у природі, про значення у житті людини; поглибити знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості, про екологічні зв’язки між ними та навколишнім середовищем; розвивати інтерес, спостережливість; навчити правил поведінки в природі, учити замислюватися над наслідками своїх дій; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі. 
 ОБЛАДНАННЯ: Презентація «Піклування про птахів взимку», ілюстрації , малюнки, картки для роботи в парах, телевізор, ноутбук. 
 ТИП УРОКУ: Комбінований. 
 ТЕХНОЛОГІЇ: інформативно – комунікативна, особистістно - орієнтована 
 ХІД УРОКУ 
 І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ Ось дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо – Урок наш розпочинаймо. 
 ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 
 1. Вправа «Погода» - Яка зараз пора року? - Який місяць? - Яке число? - Тепло чи холодно надворі? - Який стан неба? - Яка температура повітря? - Чи були сьогодні протягом дня опади? 2. Представлення птаха року 2013 – одуда. 
 3. Вікторина «Птахи» 1) Які птахи навесні прилітають до нас першими? (Ґраки) 2) У назві якого птаха читаємо число сорок? (Сорока) 3) Який птах вигодовує пташенят навіть узимку? (Шишкар) 4) У якого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві? (Дятел) 5) Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (Зозулі) 6) Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому? (Дятла, адже він знищує шкідників дерев.) 7) Які птахи прилітають до нас із настанням зими? (Снігурі, оме¬люхи) 8) Який птах будує собі гніздо за допомогою слини? (Синиця-ремез) 9) Яких птахів людина використовує на полюванні? (Орлів-беркутів) ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 1. Релаксація « Звуки зими». 2. Відгадування загадки. • Незнайомка ходить гаєм, лісом, полем. Все навколо накриває Білим килимом пуховим. (ЗИМА) • Прилетіли гості, Сіли на помості. Без сокири, без лопати Збудували собі хати. (ПТАХИ) - Якщо ми об`єднаємо ці дві відгадки, ми визначимо тему нашого уроку. - Вірно « Птахи взимку. Піклування про птахів взимку» IV. РОБОТА НАД МАТЕРІАЛОМ УРОКУ 
 1. Демонстрація презентації «Піклування про птахів взимку» 
 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Відео вправа «Ялинка» ) 
 2. Робота в зошиті з друкованою основою ( ст. 27 завдання №2) Зафарбуй кружечки біля малюнків із зображеннями осілих птахів синім кольором, перелітних – коричневим. ( Сорока, ворона, дика качка, ластівка, синиця, шпак, голуб). 
 3. Інсценізація вірша І.Блажкевич «Взимку» Ой, мороз. Який мороз! Всіх пташок проймає дрож. Скачуть – плачуть горобці: - Дайте нам зерна, ців – ців! А синички невеличкі просять: - Дайте рукавички! Снігурі сидять вгорі, Заздрять дуже дітворі: - Вам, дівчатка і хлоп’ятка, Тепло, бо у вас є хатка. А у нас нема хатинки, Й на обід – ані зернинки. 
 ПСИХОГІМНАСТИКА ( Вправа « Прочистимо мізки» ) 
 V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 
 1. Робота в парах. Відгадування анаграм: І ряд: перелітні птахи (ластівка, лелека, солов`ї, шпаки, журавлі). ІІ ряд: зимуючі птахи (синичка, снігурі, горобець, голуб, дятел) ІІІ ряд: корм для пташок ( насіння, зерно, крихти, сало) 
 2. Розгляд годівничок. «Насипання корму у годівнички». 
 3. Узагальнююча бесіда — Чи всі птахи відлітають на зиму у теплі краї? — Які птахи залишилися зимувати у нас? — Чи легко їм узимку знаходити собі їжу? — Як люди допомагають узимку птахам? 
 V. ПІДСУМОК УРОКУ - Що нове узнали на уроці? - Які моменти уроку були легкими, а які складними? - Що вам найбільше сподобалося? А тепер оцініть свої знання . Нагадую : картки зеленого кольору «Знаю, вмію, впевнений, все вдалося.»; жовтого кольору « Вдалося, але не все»; червоного « Поки багато не вдалося, потрібна допомога» - Молодці! Дякую вам за плідну роботу!