МЕТА: Розширити і закріпити знання учнів про птахів, їхню поведінку і спосіб життя, про роль і місце у природі, про значення у житті людини; поглибити знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості, про екологічні зв’язки між ними та навколишнім середовищем; розвивати інтерес, спостережливість; навчити правил поведінки в природі, учити замислюватися над наслідками своїх дій; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі.
ОБЛАДНАННЯ: Презентація «Піклування про птахів взимку», ілюстрації , малюнки, картки для роботи в парах, телевізор, ноутбук.
ТИП УРОКУ: Комбінований.
ТЕХНОЛОГІЇ: інформативно – комунікативна, особистістно - орієнтована
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо –
Урок наш розпочинаймо.
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Вправа «Погода»
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Яке число?
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
2. Представлення птаха року 2013 – одуда.
3. Вікторина «Птахи»
1) Які птахи навесні прилітають до нас першими? (Ґраки)
2) У назві якого птаха читаємо число сорок? (Сорока)
3) Який птах вигодовує пташенят навіть узимку? (Шишкар)
4) У якого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві? (Дятел)
5) Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (Зозулі)
6) Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому? (Дятла, адже він знищує шкідників дерев.)
7) Які птахи прилітають до нас із настанням зими? (Снігурі, оме¬люхи)
8) Який птах будує собі гніздо за допомогою слини? (Синиця-ремез)
9) Яких птахів людина використовує на полюванні? (Орлів-беркутів)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Релаксація « Звуки зими».
2. Відгадування загадки.
• Незнайомка ходить гаєм, лісом, полем.
Все навколо накриває
Білим килимом пуховим. (ЗИМА)
• Прилетіли гості,
Сіли на помості.
Без сокири, без лопати
Збудували собі хати. (ПТАХИ)
- Якщо ми об`єднаємо ці дві відгадки, ми визначимо тему нашого уроку.
- Вірно « Птахи взимку. Піклування про птахів взимку»
IV. РОБОТА НАД МАТЕРІАЛОМ УРОКУ
1. Демонстрація презентації «Піклування про птахів взимку»
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( Відео вправа «Ялинка» )
2. Робота в зошиті з друкованою основою ( ст. 27 завдання №2)
Зафарбуй кружечки біля малюнків із зображеннями осілих птахів синім кольором, перелітних – коричневим. ( Сорока, ворона, дика качка, ластівка, синиця, шпак, голуб).
3. Інсценізація вірша І.Блажкевич «Взимку»
Ой, мороз. Який мороз!
Всіх пташок проймає дрож.
Скачуть – плачуть горобці:
- Дайте нам зерна, ців – ців!
А синички невеличкі просять:
- Дайте рукавички!
Снігурі сидять вгорі,
Заздрять дуже дітворі:
- Вам, дівчатка і хлоп’ятка,
Тепло, бо у вас є хатка.
А у нас нема хатинки,
Й на обід – ані зернинки.
ПСИХОГІМНАСТИКА ( Вправа « Прочистимо мізки» )
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в парах.
Відгадування анаграм:
І ряд: перелітні птахи (ластівка, лелека, солов`ї, шпаки, журавлі).
ІІ ряд: зимуючі птахи (синичка, снігурі, горобець, голуб, дятел)
ІІІ ряд: корм для пташок ( насіння, зерно, крихти, сало)
2. Розгляд годівничок. «Насипання корму у годівнички».
3. Узагальнююча бесіда
— Чи всі птахи відлітають на зиму у теплі краї?
— Які птахи залишилися зимувати у нас?
— Чи легко їм узимку знаходити собі їжу?
— Як люди допомагають узимку птахам?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що нове узнали на уроці?
- Які моменти уроку були легкими, а які складними?
- Що вам найбільше сподобалося?
А тепер оцініть свої знання . Нагадую : картки зеленого кольору «Знаю, вмію, впевнений, все вдалося.»; жовтого кольору « Вдалося, але не все»; червоного « Поки багато не вдалося, потрібна допомога»
- Молодці! Дякую вам за плідну роботу!